U susret Opštim izborima u BiH 2022. TI BiH je pokrenuo proces terenskog i medijskog monitoringa predizbornih aktivnosti političkih subjekata u Bosni i Hercegovini.
Preko 70 terenskih posmatrača širom BiH raspoređeno je na aktivnosti praćenja ponašanja političkih subjekata i njihovih kandidata na terenu, ali i u na polju medijskog predstavljanja te u sferi online promocije.
Monitoring će trajati dva mjeseca tzv. “predizbornog perioda” (jul, avgust) i mjesec dana zvanične kampanje (septembar) kao i sam izborni dan.
Cilj monitoringa je evidentiranje ponašanja stranaka i kandidata, zloupotrebe javnih resursa za stranačku promociju, procjena troškova izborne kampanje kao i ponašanje javnih institucija i preduzeća u predizbornom procesu.
Mapa praćenja
Interaktivna mapa terenskog monitoringa predizbornih aktivnosti političkih subjekata u Bosni i Hercegovini omogućava pregled uočenih pojava koje se mogu dovesti u vezu sa zloupotrebom javnih resursa u svrhu promocije stranke, kandidata ili političkog subjekta.
Mapa sadrži pojave koje su terenski posmatrači evidentirali u periodu od 1.7.2022. a uključuje pojave kao što su: intenziviranje javnih radova, povećano zapošljavanje, korišćenje prostorija institucija/ustanova/javnih preduzeća za promociju, oglašavanje mjestima na kojima je zabranjeno, omogućavanje posebnih pogodnosti i besplatnih usluga, onemogućavanje djelovanja drugim političkim subjektima, plaćeno oglašavanje lokalnih institucija koje promoviše pojedine kandidate, plaćeno oglašavanje van izborne kampanje, podjela poklona ili novca biračima, povećanje plata zaposlenim u javnom sektor, prijetnje biračima, pritisci na zaposlene u javnom sektoru, raspodjela podsticaja i novca pojedinim kategorijama stanovništva, zloupotreba djece u političke svrhe i ostali primjeri korišćenja javnih sredstava.
Vanjsko oglašavanje
Mapa vanjskog oglašavanja predstavlja jedinstvenu mapu postavljenih reklamnih površina za vanjsko oglašavanje koje su politički subjekti u BiH postavili u toku izborne kampanje 2022. godine. Za potrebe monitoringa locirani su i evidentirani sve reklamne površine koje spadaju u jednu o 4 kategorije: bilbord (cca 500x250cm) veliki bilbord/megabord (cca 1000×500 cm), fasadna reklama ili vanjski LED reklamni paneli.
Mapa služi kao osnov za procjenu cijene koštanja promotivnih troškova političkih subjekata u toku izborne kampanje. Procjena nema zvanični karakter i vrši se na osnovu veličine i lokacije reklamne površine i prosječne komercijalne cijene koja je dostupna za odgovarajući marketinški prozvod.
Poslednje objave
Ministar Nešić obećavao poslove u državnim institucijama u zamjenu za podršku na izborima, stranka kažnjena sa 3000 KM
TI BiH: Stranke na četiri segmenta kampanje potrošile preko 10,8 miliona KM, najviše SNSD, SDA, SDP, PDP i HDZ
Vi meni rezultat, ja vas poguram: Nenad Nešić obećavao poslove u zamjenu za podršku na izborima
TI BiH: CIK i dalje ne kažnjava zloupotrebu javnih resursa, OHR odbija dati autentično tumačenje Izbornog zakona
Uprkos zakonskoj zabrani: Stranačka lica na čelu biračkih odbora
TI BiH predstavio izvještaj: Značajno povećanja javne potrošnja pred izbore, izmjene Izbornog zakona nisu spriječile zloupotrebu javnih resursa
Reflektor: Rasvijetli izborne nepravilnosti
Za potrebe praćenja nepravilnosti i neregularnosti u predizbornom periodu TI BiH je razvio Reflektor: Izbori 22 – mobilnu aplikaciju pomoću koje građani mogu brzo, jednostavno, anonimno i sigurno prijaviti nepravilnosti i zloupotrebe u toku i neposredno pred početak izborne kampanje.
Snaga građana leži u brojnosti a naši napori na sprečavanju zloupotreba mogu da se ostvare samo ako smo koordinisani i usredotočeni.
